Week 208: 12-18 September 2016

Aldo is de ramen en deuren komen opmeten!
Als alles goed gaat, plaatsing begin November. *Jihaa!*

Ik (Peter moest zijn hand en knie stof- en zweetvrij houden) ben begonnen aan het aanpassen van de openingen tussen eetplaats en ontbijthoek.

Deze muur krijgt wat gaatjes.


De eerste onderstutting. Over dit eerste gat heb ik denk ik twee uur gedaan. De volgende gingen vlotter, daar heb ik veel meer geboord in de voegen en enkel de laatste beetjes voegsel weg gehamerd.


Daarna ter lengte van het betonlinteel stenen wegnemen.
Het was even zoeken maar uiteindelijk met de porothonzaag (die dat we ook voor de ytong gebruikt hebben) van mijn ouders door de zachte voegen gezaagd. En daarna konden de steentjes makkelijk wegtikt worden.


Klaar voor het eerste linteel.


En het eerste linteel zit en is opgevoegd. Het linteel leggen heeft Peter even geholen, dat kreeg ik op mijn eentje niet getild. Intussen ook al de deur gedemonteerd.


Onderstutting voor de tweede opening en het eerste gat voor het lintel zelf (de rest was dus met de zaag).


En ook het tweede linteel ligt op zijn plaats.


Stutten verzet onder de betonbalk.
Stenen en balkje boven de deuropening doorgeslepen en weggehaald.


En de rechterkant ook al terug opgemetseld.
Het gat moest een paar cm opschuiven ten opzichte van de vorige opening, vandaar dat die stenen wat verder uitsteken.

Eindstand.


Zoals je ziet zit de oude, dichtgemetselde, deuropening met balk recht in het enige stukje dat blijft staan.
Omdat we dat niet 100% vertrouwen gaan we die meter nog afbreken en terug metselen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten